امکانات سئو (SEO) در حجرا

SEO مخفف Search Engine Optimization و به معنی «بهینه‌سازی در موتور جستجو» است. سئو به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که با رعایت آن‌ها سایت شما در نتایج جستجوی موتور جستجو (به ویژه گوگل) در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد و در نتیجه ورودی‌های بیشتری به سایت خود از طریق جستجو خواهید داشت.

فراموش نکنید که تحقیقات نشان می‌دهد که کاربرانی که از طریق جستجو وارد یک سایت می‌شوند، ورودشان بیشتر از دیگر کاربران که مثلاً از طریق تبلیغات وارد سایت شده‌اند به خرید منتهی می‌شود و فراموش نکنید که تحقیقات گوگل نشان می‌دهد که اکثر کاربران فقط چند نتیجه اول جستجو را بررسی می‌کنند؛ اگر چیزی که می‌خواهند در چند مورد اول جستجو بود که هیچ، وگرنه شرایط جستجو را تغییر می‌دهند. این دو پژوهش، اهمیت رتبه شما در نتایج جستجو را آشکار می‌کند.

برای بالا رفتن رتبه‌تان در گوگل و دیگر موتورهای جستجو باید قوانین ۲۰۰گانه گوگل را یاد بگیرید؛ اما مهم‌ترین قواعد سئو به گفته کارشناسان این موارد است:

۱- با دیگران تبادل لینک کنید

با روش‌های مختلف (دوستانه یا سفارش تبلیغ) از سایت‌های دیگر بخواهید که لینک سایت شما در سایت خودشان قرار دهند.

۲- سرعت سایت خود را بالا ببرید

با ارتقای هاست یا سبک کردن صفحات، سرعت لود صفحات سایت خود را بالا ببرید.

۳- برای صفحات عنوان‌هایی نهایتاً بین ۳۰ تا ۶۰ کاراکتر و حاوی کلمات کلیدی انتخاب کنید.

۴- برای هر صفحه از سایت خود نهایتاً ده کلمه کلیدی در تگ meta keywords قرار دهید.

۵- یک پاراگراف متن که چکیده محتوای صفحه باشد، حداکثر بین ۱۲۰ تا ۱۵۶ کاراکتر در تگ meta description قرار دهید.

۶- سه یا چهار عکس در محتوای هر صفحه قرار دهید و برای تمامی عکس‌ها alt (توضیحات) درج کنید. (عکس‌ها را فشرده کنید که حجم زیادی نگیرند؛ هر عکس بیش از ۲۰۰ کیلوبایت نباشد)

۷- در هر صفحه حداقل ۱‍۰۰۰ کلمه متن داشته باشید.

۸- بیش از یک تگ h1 در صفحه نداشته باشید.

۹- از تگ h2 به بعد محدودیتی وجود ندارد؛ از آن‌ها چند مورد در هر صفحه داشته باشید.

۱۰- در بین محتوای صفحه ۳ یا ۴ لینک به صفحاتِ دیگرِ سایت خود و ۱ تا ۲ لینک به صفحات خارج از سایت خود (سایت‌های دیگر به عنوان مرجع و منبع) قرار دهید.

در حجرا:

  • فیلد «عنوان بالای صفحه» در حقیقت تگ title را مشخص می‌کند
  • فیلد «عنوان» در تگ h1 قرار می‌گیرد
  • فیلد «شرح کوتاه در سئو» در meta description قرار می‌گیرد
  • فیلد «کلیدواژه‌ها» در meta keywords قرار می‌گیرد
  • و «تصویر شاخص» خود به خود alt می‌گیرد (عنوان نوشته به عنوان alt تصویر شاخص درج می‌شود)

اگر سئو برای شما مهم است، باید نکات بالا را رعایت نمایید و فیلدهایی از حجرا که در بالا اشاره شد را هر کجا مشاهده کردید، تکمیل نمایید و خالی رها نکنید.

دیدگاه‌ها